Bibliotekprisen

Norsk Bibliotekforening avd. Vestfold deler annethvert år ut Bibliotekprisen i Vestfold. Prisen er en anerkjennelse av godt og kreativt bibliotekarbeid til beste for brukerne og/eller allmennheten. Prisen kan tildeles både biblioteker, personer eller organisasjoner/instistusjoner som har bidratt til å synliggjøre bibliotekene i Vestfold. Statuttene kan leses her

Prisvinner fra 2014, Hans Gjerløw

Bibliotekprisen i Vestfold 2016
Hvem fortjener Bibliotekprisen for Vestfold 2016? Juryen består i år av forfatterne Dagny Holm og Kurt Aust, rådgiver Aase Wivestad ved Vestfold fylkesbibliotek samt styremedlemmer i NBF avd. Vestfold Inger Sofie Frog Austnes og Veslemøy Grinde. Du kan nominere kandidater ved å sende begrunnet forslag til inger.sofie.frog.austnes@sandefjord.kommune.no. Frist for å sende inn forslag er mandag 5. desember.

Tidligere prisvinnere er: Rolf Storm-Solberg (2006), Inger Helene Wall (2007), Bibliotekets venner i Stokke (2008), Liv Andresen (2010),  Prosjektet Leseglede v/ bibliotekarene Oxana Qvam og Ingunn Hellingsrud ved Horten videregående skole (2012) og Hans Gjerløw (2014)

Omtale i Byavisa Sandefjord