Bibliotekprisen i Vestfold 2018

Vi gratulerer spesialbibliotekar ved Horten bibliotek, Jan-Egil Holter-Wilhelmsen så mye med Bibliotekprisen i Vestfold for 2018!

Foto: Privat

Prisen ble delt ut 4. mars på Revetal bibliotek i forbindelse med vårt årsmøte. I juryens begrunnelse het det blant annet at han er en «ildsjel i bibliotekmiljøet, er uredd, og utradisjonell, har stort pågangsmot og samarbeider med nye aktører for å nå stadig flere mål».

Han har gjennom mange år lagt ned mye tid og sjel i arbeidsplassen sin, og vært banebrytende når det gjelder å skape et tilbud for spillere i regionen. Han har tatt på seg flere verv, og vært sentral som pådriver av det kommende spillhuset i Horten. Han er også sentral i spillformidlingsorganisasjonen Bibliogames, og sitter nå i Norsk Bibliotekforenings spillpanel hvor han arbeider for bedre rammer for spillformidlingen. Han er en tydelig ildsjel og er en inspirasjon for alle i og utenfor bibliotekmiljøet.Juryens begrunnelse

Se presseoppslag på hjemmesiden til Bibliotekarforbundet og i Gjengangeren.