Hof bibliotek

Samarbeid, fleksibilitet, engasjement, innbyggerservice, sammenslåing og planer om nytt bygg i Hof. Sjekk selv!

Holmestrand bibliotek

Flott, nytt og moderne bibliotek plassert midt i byen. Besøkstallet har økt kraftig. Les mer om Holmestrand bibliotek.

Horten bibliotek

Vi fortsetter med å presentere bibliotek i Vestfold. Denne gangen fremhever vi Horten bibliotek. Horten kommune blir nå en del av fribysamarbeidet med Vestfold fylkeskommune. Horten etableres som en friby for forfulgte forfattere, og biblioteket blir da en viktig arena. Folkeverkstedet er et annet spennende prosjekt. Les mer om dette på vår hjemmeside.

Nasjonal bibliotekdag – presentasjon av bibliotekene

NBF Vestfold inviterer alle bibliotek til å feire Nasjonal bibliotekdag 1. september sammen med oss. Vi ønsker å stå på stand, samarbeide om arrangementer, arrangere bibliotekfest og presentere flest mulig bibliotek i Vestfold på vår hjemmeside i forkant av dagen. Læringssenteret ved Sandefjord videregående skole er første bibliotek ut.  De har vært proaktive gjennom flere … Fortsett å lese Nasjonal bibliotekdag – presentasjon av bibliotekene

Virkeplan 2018 og protokoll fra årsmøtet

NBF Vestfold arrangerte årsmøte 27. februar 2018. Her kan du lese protokollen. Virkeplan for 2018 Norsk Bibliotekforening (NBF) Vestfold skal være en samlende interesseorganisasjon for bibliotek og medlemmer av NBF bosatt i Vestfold. Lokalavdelingen skal tale bibliotekenes sak og være en pådriver for å sette bibliotek på dagsorden. NBF Vestfold skal i 2018 jobbe med: Sette … Fortsett å lese Virkeplan 2018 og protokoll fra årsmøtet

Fantastiske bibliotekdager

Det 76. norske bibliotekmøte En stor takk til: *Norsk Bibliotekforening (NBF) sentralt og LOK. Strålende! *NBF sentralt med Mariann Schjeide (leder) og Ann Berit Hulthin (generalsekretær) i spissen for styret og ansatte. *LOK (den lokale komitéen), som bestod av Siri Haga Torgersen, Aase Wivestad, Inger Sofie Frog Austnes, Frida Faye-Lund Sandvik og Barbro Romstad. *Vestfold … Fortsett å lese Fantastiske bibliotekdager

En hyllest til bibliotekene!

En hyllest til bibliotekene i Sandefjords blad. Les «Historien om norske biblioteker er en solskinnshistorie i en digital tid der en lett kunne tro bibliotekene ville støve bort» skrevet av Kathrine Kleveland, Leder Vestfold Senterparti, medlem Vestfold fylkesting, medlem sentralstyret i Sp. Det 76. norske bibliotekmøte arrangeres 14.-16. mars her i Vestfold.

Det 76. norske bibliotekmøte

Norsk bibliotekforening (NBF) arrangerer det 76. norske bibliotekmøte i Sandefjord 14.-16. mars 2018. Programmet er innholdsrikt og spennende. Biblioteket som kunnskapsarena og integreringsarena og alle typer biblioteker er på agendaen. Fellesmøtet torsdag har som tema «Fremtidens folkeopplysning» med direktør for Nasjonalbiblioteket Aslak Sira Myhre. Leder i NBF, Mariann Schjeide, er opptatt av biblioteket som felles og … Fortsett å lese Det 76. norske bibliotekmøte

NBF Vestfold – Årsmøte

Årsmøtet til NBF Vestfold ble holdt på Holmestrand bibliotek. Tusen takk til biblioteksjef Berit Borgen for inspirerende foredrag og omvisning på det nye flotte biblioteket. Avtroppende leder Siri Haga Torgersen, kasserer Kjersti Gulli Lunde og Jan-Egil Holter-Wilhelmsen fikk blomster og takk for glimrende innsats. Styrets konstituerende møte blir 23. mars, i etterkant av Det 76. norske … Fortsett å lese NBF Vestfold – Årsmøte