Arendalsuka

Norsk Bibliotekforening arrangerte 3 panelsamtaler på Arendal bibliotek under Arendalsuka. *Bibliotek som by- og tettstadsutviklar.*Jorda er flat! Konspirasjonsteorier eller fakta til folket.*Skolebiblioteket – fremdeles en kasse med bøker. Biblioteket er en møteplass for oss alle, fra vugge til grav. Kunnskap, kultur og demokrati. Flere kommuner og byer har prioritert å tenke nytt om innhold, tjenester, arkitektur … Fortsett å lese Arendalsuka

Juni 2019

NBF Vestfold har 2 punkter på virkeplanen som handler om samarbeid med NBF Telemark, og disse har vi konsentrert oss om i vår. Styret i NBF Vestfold ønsker at fylkeslaget slås sammen med NBF Telemark, og vi ønsker at sammenslåingen trer i kraft fra 2020. Det er viktig at vi blir kjent med hverandre i … Fortsett å lese Juni 2019

Bibliotekprisen i Vestfold 2018 I forbindelse med årsmøtet 4. mars ble Bibliotekprisen for Vestfold 2018 delt ut. Vi gratulerer Jan-Egil Holter-Wilhelmsen så mye med prisen. I juryens begrunnelse kan vi blant annet lese at han er «ildsjel i bibliotekmiljøet, er uredd og utradisjonell, har stort pågangsmot og samarbeider med nye aktører for å nå stadig … Fortsett å lese Bibliotekprisen i Vestfold 2018 og årsmøte med faglig program på Revetal bibliotek

Bibliotekprisen i Vestfold 2018

Vi gratulerer spesialbibliotekar ved Horten bibliotek, Jan-Egil Holter-Wilhelmsen så mye med Bibliotekprisen i Vestfold for 2018! Prisen ble delt ut 4. mars på Revetal bibliotek i forbindelse med vårt årsmøte. I juryens begrunnelse het det blant annet at han er en «ildsjel i bibliotekmiljøet, er uredd, og utradisjonell, har stort pågangsmot og samarbeider med nye aktører … Fortsett å lese Bibliotekprisen i Vestfold 2018

Innkalling til årsmøte i Norsk Bibliotekforening (NBF) Vestfold mandag 4. mars kl. 16.30 på det nye biblioteket i Re. Adressen er Regata 1A, 3174 Revetal. NBF Vestfold arrangerer faglig møte og bevertning i samarbeid med Bibliotekarforbundet (BF) Vestfold i forkant av årsmøtene. Vi er glade for å presentere vårt faglige program og at vi kan … Fortsett å lese Innkalling til årsmøte i NBF Vestfold mandag 4. mars kl. 16.30 på det nye biblioteket i Re.

God jul!

Norsk bibliotekforening (NBF) Vestfold takker for treffpunkter i 2018. *Årsmøtet ble holdt på Holmestrand bibliotek. Daværende biblioteksjef Berit Borgen fortalte om det nye sentrale og flotte biblioteket i Holmestrand og planleggingen i forkant. *Det 76. norske bibliotekmøte ble arrangert i Sandefjord, og det ble meget vellykket. *Nasjonal bibliotekdag ble feiret 1. september. Mange bibliotek i Vestfold … Fortsett å lese God jul!

Bibliotekenes fremtid – En panelsamtale om sammenslåing av kommuner og fylker

Bibliotekenes fremtid – En panelsamtale om sammenslåing av kommuner og fylker Hvilke muligheter og utfordringer gir dette for bibliotekene i Telemark og Vestfold? Torsdag 22. november kl. 18.00-19.30 Larvik bibliotek   Vi vil ta opp temaer som modeller, tidligere erfaringer, mulige løsninger, visjoner fremover og hvilken rolle politikere kan ha i sammenslåingsprosesser. Send gjerne inn … Fortsett å lese Bibliotekenes fremtid – En panelsamtale om sammenslåing av kommuner og fylker

Hvem fortjener Bibliotekprisen i Vestfold 2018?

Hvem fortjener Bibliotekprisen i Vestfold 2018? Norsk Bibliotekforening avd. Vestfold deler annethvert år ut Bibliotekprisen i Vestfold. Prisen er en anerkjennelse av godt og kreativt bibliotekarbeid til beste for brukerne, og den kan tildeles både bibliotek eller enkeltpersoner. Juryen består i år av forfatterne Dagny Holm og Kurt Aust, rådgiver Aase Wivestad ved Vestfold fylkesbibliotek … Fortsett å lese Hvem fortjener Bibliotekprisen i Vestfold 2018?

Litteraturuka i Vestfold

Litteraturuka i Vestfold 2018 ble en suksess. Vi fikk fantastiske opplevelser i form av forfattermøter, skrivekurs, konserter, filmer, åpning av fribyer og utdeling av priser. Vestfold fylkeskommune er ansvarlig for Litteraturuka i Vestfold. Vestfold fylkesbibliotek er teknisk og kunstnerisk tilrettelegger. Informasjon og festivalminner om Litteraturuka er publisert på litteraturuka.no og facebook/littuka.no Der ser vi blant annet at billedkunstner Solveig Lohne fra … Fortsett å lese Litteraturuka i Vestfold

Bibliotekdagen

Nasjonal bibliotekdag 1. september ble markert og feiret i Vestfold. Flere bibliotek hadde arrangementer, enkelte hadde gebyramnesti og noen kunne by på en twist. Plakater med «Vi elsker bibliotek» var godt synlige. Mer informasjon på hjemmesiden til Norsk Bibliotekforening, NBF. NBF Vestfold var på stand i Tønsberg og Færder bibliotek. Feiring av bibliotek skjer ikke bare 1. september. NBF Vestfold … Fortsett å lese Bibliotekdagen