Sommer!

Det er sommer, og NBF Vestfold og Telemark går snart inn i feriemodus. Det har vært et år preget av sammenslåing av NBF Telemark og NBF Vestfold. Tid er brukt på administrasjon i form av sammenslåing av hjemmesider, budsjett, bankkontoer og kontakt med Brønnøysundregistrene. Vi har hatt Bli kjent Samling og felles møter, og det … Fortsett å lese Sommer!

Hjemmesiden

NBF Vestfold og Telemark avholdt styremøte 26. mars, og det nye styret konstituerte seg. Referatet er publisert under fanen styremøter på hjemmesiden, og styrets medlemmer er publisert under fanen styret. Vi besluttet å bruke NBF Vestfold sin hjemmeside, inntil vi får opprettet felles hjemmeside for NBF Vestfold og Telemark. Det jobbes med en felles Facebook-side.

Årsmøteprotokollen

Tusen takk for en flott dag med faglig program og årsmøter 3. mars. Vi valgte å samle protokollene fra NBF Telemark, NBF Vestfold og NBF Vestfold og Telemark i en årsmøteprotokoll. Årsmøteprotokoll Da begynner prosessen med å nedlegge NBF Telemark og NBF Vestfold og opprette NBF Vestfold og Telemark i Brønnøysundregisteret. Vi kommer med mer … Fortsett å lese Årsmøteprotokollen

Velkommen til årsmøte i NBF Vestfold

Velkommen til årsmøte i NBF Vestfold Tid: Tirsdag 3. mars kl. 15.30 Sted: Universitetet i Sørøst-Norge (USN), Porsgrunn Saksliste: 1. Åpning og konstituering 2. Godkjenning av innkalling og dagsorden 3. Årsberetning 2019 4. Regnskap 2019 5. Innkomne saker. Sak: Opphør av gammelt regionlag og sammenslåing til nytt regionlag 6. Virkeplan 2020 7. Budsjett 2020 8. … Fortsett å lese Velkommen til årsmøte i NBF Vestfold

Invitasjon til faglig program og innkalling til årsmøter 3. mars.

Norsk bibliotekforening (NBF) avd. Telemark og Norsk bibliotekforening avd. Vestfold inviterer til faglig program og årsmøter. Dato: Tirsdag 3. mars 2020 kl. 12.00 – 17.30 Sted: Universitetet i Sørøst-Norge (USN), Porsgrunn NBF Telemark og NBF Vestfold innkaller til årsmøter tirsdag 3. mars kl. 15.30. Styrene har i 2019 jobbet for en sammenslåing av våre to … Fortsett å lese Invitasjon til faglig program og innkalling til årsmøter 3. mars.

Bli kjent-arrangement

Sammenslåing av Norsk Bibliotekforening avd. Telemark og Norsk Bibliotekforening avd. Vestfold Den 13. august 2019 hadde NBF Telemark og NBF Vestfold felles styremøte hvor vi gjorde vedtak om at vi ønsker sammenslåing av våre to lokallag. Sammenslåingen er godkjent av hovedstyret, NBF. Vi ønsker å bli kjent med hverandre i denne prosessen. Vestfold fylkesbibliotek, NBF … Fortsett å lese Bli kjent-arrangement

Gratulerer med Nasjonal bibliotekdag 1. september

Norsk Bibliotekforening er initiativtaker til Nasjonal bibliotekdag. Norsk Bibliotekforening avd. Vestfold vil stå på stand på Tønsberg Torv søndag 1. september kl. 13.00-15.00. Velkommen til en prat. Ta gjerne turen videre til Tønsberg og Færder bibliotek som har søndagsåpent. *Tønsberg og Færder bibliotek arrangerer Klimabrølet på Torvet i Tønsberg 30. august og Sommerlesfest 4. september.*Sandefjord … Fortsett å lese Gratulerer med Nasjonal bibliotekdag 1. september

SAMMEN FÅR VI TIL MER!

På fjorårets Nasjonal bibliotekdag lagde NBF Vestfold en sak om alle Vestfoldbibliotekene og hva de var stolte av. Vestfold fylkesbibliotek har gjort en glimrende jobb med å fronte alle bibliotekene i fylket ved å gå i bresjen for samarbeid. Samarbeidet finner vi blant annet konkretisert gjennom satsingene – folkehelse, – Sommerles, – og trygghet for … Fortsett å lese SAMMEN FÅR VI TIL MER!

Snart Nasjonal bibliotekdag

Vi forbereder stand til Nasjonal bibliotekdag. Møt Norsk Bibliotekforening avd. Vestfold på Tønsberg Torv søndag 1. september kl. 13.00-15.00.

Arendalsuka

Norsk Bibliotekforening arrangerte 3 panelsamtaler på Arendal bibliotek under Arendalsuka. *Bibliotek som by- og tettstadsutviklar.*Jorda er flat! Konspirasjonsteorier eller fakta til folket.*Skolebiblioteket – fremdeles en kasse med bøker. Biblioteket er en møteplass for oss alle, fra vugge til grav. Kunnskap, kultur og demokrati. Flere kommuner og byer har prioritert å tenke nytt om innhold, tjenester, arkitektur … Fortsett å lese Arendalsuka