Gratulerer med Nasjonal bibliotekdag 1. september

Norsk Bibliotekforening er initiativtaker til Nasjonal bibliotekdag. Norsk Bibliotekforening avd. Vestfold vil stå på stand på Tønsberg Torv søndag 1. september kl. 13.00-15.00. Velkommen til en prat. Ta gjerne turen videre til Tønsberg og Færder bibliotek som har søndagsåpent. *Tønsberg og Færder bibliotek arrangerer Klimabrølet på Torvet i Tønsberg 30. august og Sommerlesfest 4. september. … Fortsett å lese Gratulerer med Nasjonal bibliotekdag 1. september

SAMMEN FÅR VI TIL MER!

På fjorårets Nasjonal bibliotekdag lagde NBF Vestfold en sak om alle Vestfoldbibliotekene og hva de var stolte av. Vestfold fylkesbibliotek har gjort en glimrende jobb med å fronte alle bibliotekene i fylket ved å gå i bresjen for samarbeid. Samarbeidet finner vi blant annet konkretisert gjennom satsingene – folkehelse, – Sommerles, – og trygghet for … Fortsett å lese SAMMEN FÅR VI TIL MER!

Snart Nasjonal bibliotekdag

Vi forbereder stand til Nasjonal bibliotekdag. Møt Norsk Bibliotekforening avd. Vestfold på Tønsberg Torv søndag 1. september kl. 13.00-15.00.

Arendalsuka

Norsk Bibliotekforening arrangerte 3 panelsamtaler på Arendal bibliotek under Arendalsuka. *Bibliotek som by- og tettstadsutviklar.*Jorda er flat! Konspirasjonsteorier eller fakta til folket.*Skolebiblioteket – fremdeles en kasse med bøker. Biblioteket er en møteplass for oss alle, fra vugge til grav. Kunnskap, kultur og demokrati. Flere kommuner og byer har prioritert å tenke nytt om innhold, tjenester, arkitektur … Fortsett å lese Arendalsuka

Juni 2019

NBF Vestfold har 2 punkter på virkeplanen som handler om samarbeid med NBF Telemark, og disse har vi konsentrert oss om i vår. Styret i NBF Vestfold ønsker at fylkeslaget slås sammen med NBF Telemark, og vi ønsker at sammenslåingen trer i kraft fra 2020. Det er viktig at vi blir kjent med hverandre i … Fortsett å lese Juni 2019

Bibliotekprisen i Vestfold 2018 I forbindelse med årsmøtet 4. mars ble Bibliotekprisen for Vestfold 2018 delt ut. Vi gratulerer Jan-Egil Holter-Wilhelmsen så mye med prisen. I juryens begrunnelse kan vi blant annet lese at han er «ildsjel i bibliotekmiljøet, er uredd og utradisjonell, har stort pågangsmot og samarbeider med nye aktører for å nå stadig … Fortsett å lese Bibliotekprisen i Vestfold 2018 og årsmøte med faglig program på Revetal bibliotek

Bibliotekprisen i Vestfold 2018

Vi gratulerer spesialbibliotekar ved Horten bibliotek, Jan-Egil Holter-Wilhelmsen så mye med Bibliotekprisen i Vestfold for 2018! Prisen ble delt ut 4. mars på Revetal bibliotek i forbindelse med vårt årsmøte. I juryens begrunnelse het det blant annet at han er en «ildsjel i bibliotekmiljøet, er uredd, og utradisjonell, har stort pågangsmot og samarbeider med nye aktører … Fortsett å lese Bibliotekprisen i Vestfold 2018

Innkalling til årsmøte i Norsk Bibliotekforening (NBF) Vestfold mandag 4. mars kl. 16.30 på det nye biblioteket i Re. Adressen er Regata 1A, 3174 Revetal. NBF Vestfold arrangerer faglig møte og bevertning i samarbeid med Bibliotekarforbundet (BF) Vestfold i forkant av årsmøtene. Vi er glade for å presentere vårt faglige program og at vi kan … Fortsett å lese Innkalling til årsmøte i NBF Vestfold mandag 4. mars kl. 16.30 på det nye biblioteket i Re.

God jul!

Norsk bibliotekforening (NBF) Vestfold takker for treffpunkter i 2018. *Årsmøtet ble holdt på Holmestrand bibliotek. Daværende biblioteksjef Berit Borgen fortalte om det nye sentrale og flotte biblioteket i Holmestrand og planleggingen i forkant. *Det 76. norske bibliotekmøte ble arrangert i Sandefjord, og det ble meget vellykket. *Nasjonal bibliotekdag ble feiret 1. september. Mange bibliotek i Vestfold … Fortsett å lese God jul!

Bibliotekenes fremtid – En panelsamtale om sammenslåing av kommuner og fylker

Bibliotekenes fremtid – En panelsamtale om sammenslåing av kommuner og fylker Hvilke muligheter og utfordringer gir dette for bibliotekene i Telemark og Vestfold? Torsdag 22. november kl. 18.00-19.30 Larvik bibliotek   Vi vil ta opp temaer som modeller, tidligere erfaringer, mulige løsninger, visjoner fremover og hvilken rolle politikere kan ha i sammenslåingsprosesser. Send gjerne inn … Fortsett å lese Bibliotekenes fremtid – En panelsamtale om sammenslåing av kommuner og fylker